Wednesday, June 09, 2010

Doa Ku

Ya Rabb, engkau Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

engkaulah yang mengetahui hati setiap hamba-hamba Mu
engkaulah yang mampu membalikan pula
 Ya Rabb, sungguh aku bukalah seorang hamba yang baik,,
aku jauh sekali dari kategori ikhwan...

namun aku selalu berusaha memperbaiki diri,,,
menjadi seorang mukmin, menjadi seorang saudara..

ya Rabb, kuatkanlah hati ini,
teguhkan iman ini, hiasi dengan cahaya islam mu
luaskan lah pengetahuan ku
luaskan pemahaman ku
mudahkan aku tuk berbicara dan keluarkan daripadanya hal yang bermanfaat
mudahkanlah amalan ku
mudahkanlah aku menghafal alQuran
tanamkan dalam jiwa ini rasa takut kepadaMu

engkau tahu sungguh banyak dosa yang ku perbuat..
sungguh banyak khilaf yang telah ku lakukan..
gugurkanlah dosa ku dalam basuhan air wudhu
gugurkanlah dosa ku dalam tetes takut kepadaMu
azamkan aku tuk selalu taat menjalankan syariat Mu.

amin..

Doa Ku Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Rumah Minimalis

0 komentar: